فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی تربیتی مجموعه فرهنگ بهتر؛ ذکری، رایت، ای‌هدی، مسجدنما، تدبر، کتاب بهتر و...

کتاب خانواده و نقش تربيتي والدين از نگاه اسلام به همراه راه‌کاری برای ارزيابي نقش والدين در سينماي ايران بر اساس اندیشه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان


کتاب خانواده و نقش تربيتي والدين از نگاه اسلام  به همراه راه‌کاری برای ارزيابي نقش والدين در سينماي ايران   بر اساس اندیشه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان

خرید کتاب، نسخه چاپی

خانواده و نقش تربيتي والدين از نگاه اسلام

به همراه راه‌کاری برای ارزيابي نقش والدين در سينماي ايران

بر اساس اندیشه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان

تألیف محمدحسین شاه‌آبادی

ویرایش اول- زمستان 1395

قیمت نسخه چاپی: ۱۲۰۰۰ تومان

۱۱۷ صفحه

 

بخشی از مقدمه کتاب:

يكي از مهم‌ترين موضوعاتي كه تقريبا در همه علوم و به خصوص علوم انساني تاثير بسزايي دارد، خانواده است. چه اين كه در اكثر كتب جامعه‌شناسي بخش مهمي به اين موضوع اختصاص يافته و از طرفي رشد و بهبود جامعه وابسته به آن دانسته شده است و از طرف ديگر معضل فروپاشي خانواده آنان را نگران كرده است. (گيدنز، 1389: 251)

به علاوه، سينما به عنوان يكي از مهم‌ترين رسانه‌هاي نوين، با خانواده ارتباط گسترده و در عين حال پيچيده‌اي دارد. تاثيرات متقابل سينما و خانواده و چگونگي بازنمايي اين نهاد مهم در سينما، مي‌تواند اين ارتباط پيچيده را بهتر تبيين نمايد و به نوعي نشان دهد كه اصلاح اين رابطه، چگونه به تعالي جامعه كمك مي‌كند. به همين دليل اين بخش موضوع خانواده را با نگاهي نو از منظر اسلام بررسي مي‌كند تا بتواند در نتيجه نهايي فصل، به الگويي صحيح از بازنمايي خانواده در سينما نائل آيد.

لازم به ذكر است که این بخش بازسازی نظریه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان درباره خانواده است. به این ترتیب که بیش از 60 سخنرانی ایشان درباره خانواده و تعلیم و تربیت مطالعه، و گزارشی به تفصیل ارائه شده است. پس از آن استنادهای علمی و روایی به دست آمده و نواقص، تعارض ها و ناگفته های بحث اصلاح شده است. در بخش سوم، چگونگی این روش به تفصیل ذکر خواهد شد.

بر همین اساس، در خلال بحث به خوبي روشن مي‌شود كه بنا بر قرائت حجت الاسلام پناهیان، «والدين» اركان اصلي خانواده هستند و «نقش تربيتي» آنان، از مهم‌ترين نقش‌هايي است كه در اين نهاد مقدس ايفا مي‌كنند. بنابراين بررسي نقش تربيتي والدين در خانواده، صبغه بيشتري خواهد داشت.

 

درباره نویسنده:

محمدحسین شاه‌آبادی، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد خود را در رشته فرهنگ و ارتباطات با موضوع خانواده و سینما به راهنمایی دکتر حسام‌الدین آشنا و مشاوره حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان دفاع کرده است. رساله دکتری او نیز در موضوع خانواده است. وی هم‌چنین سابقه تدریس درس «تدبیر زندگی ۱» و «تدبیر زندگی ۲» را با همین موضوع در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام دارد. او یکی از استادان دوره «خانواده بهتر» در دانشگاه امام حسین بوده است.

 

 

مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

افزودن به سبد خرید
  انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1645

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

فرهنگ بهتر؛ تقاطع بزرگراه شهید باقری و رسالت- مجتمع شهید اسداللهی، طبقه پنجم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما