فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی تربیتی مجموعه فرهنگ بهتر؛ ذکری، رایت، ای‌هدی، مسجدنما، تدبر، کتاب بهتر و...

دانلود فایل وورد کتاب رهبر کوچک؛ موضوعاتی ویژه تفکر و بحث ویژه نوجوانان؛ نسخه دختران


دانلود فایل وورد کتاب رهبر کوچک؛ موضوعاتی ویژه تفکر و بحث ویژه نوجوانان؛ نسخه دختران

دانلود فایل وورد کتاب رهبر کوچک؛ موضوعاتی ویژه تفکر و بحث ویژه نوجوانان؛ نسخه دختران

رهبر کوچک

ویژه دختران

موضوعاتی برای تفکر و بحث ویژه نوجوانان

به کوشش: محمدجواد نوروزی اقبالی و صالح کریمی

ویرایش: حمید درویشی شاهکلائی

کاری از: گروه مطالعاتی ذکری

به سفارش: کارگروه مدرسه بهتر، فرهنگ بهتر

مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی، کانون تربیت و رسانه

چاپ اول: بهار ۱۳۹۷

قیمت نسخه چاپی: ۱۵۰۰۰ تومان
دو فایل تمام متن وورد؛ نسخه دختران: ۲۲۷ صفحه- با قالب فرمت docx

نوجوانی فصل شکفتن و میوه دادن است. نهالی که به کمک باغبان‌هایش رشد کرده، حالا بعد از سال‌ها شکوفه‌هایش به بار نشسته و میوه‌هایش آهسته آهسته از کالی در می‌آید. نوجوان در همین سن نوجوانی‌اش، نه تنها چیزی از نظر استعداد و عقل و درایت نسبت به بزرگ‌ترها کم ندارد، بلکه به خاطر انرژی و شور جوانی‌اش چندین گام هم از آن‌ها جلوتر است. فقط می‌ماند «دانش» و «تجربه» و «نقشه‌ راه». دانش و تجربه هر دو نیازمند زمان‌اند اما کسی که نقشه راه را بداند می‌تواند با برنامه‌ریزی و تلاش، آن دو را زودتر به چنگ آورد. آن وقت هر نوجوانی می‌تواند در حد یک «رهبر» پخته باشد و برای جامعه‌اش کار کندِ رهبری هرچند «بزرگ» ولی در مقیاس «کوچک».

کتاب «رهبر کوچک» بخش مهمی از نقشه راه را به دست نوجوان امروز می‌دهد؛ نوجوانی که در سر آرمان‌های بزرگ دارد و می‌خواهد به انسان کاملی در جامعه اسلامی تبدیل شود و با روحیه جهاد و جنگندگی وارد میدان شده است؛ کسی که هم به رشد خودش فکر می‌کند و هم می‌خواهد با گرفتن دست دیگران با یکدیگر به سوی کمال پرواز کنند.

این مجموعه تلاش دارد تا در سیری عقلانی و کمال‌گرا، مسیری را که یک نوجوان برای تبدیل شدن به یک «رهبر کوچک» باید بپیماید، مشخص کند و پیچ و خم‌های آن را تا حدی نشان دهد. علاوه بر آن انتظار می‌رود کسی که این کتاب را خوانده، به نگاهی جامع و کلی نسبت به هویت انسان و سیر صحیح او به سمت کمال دست یابد.

این سیر پنج گام دارد:

  1. انسان بهتر: در گام نخست با مباحثی از جنس خودشناسی، خداشناسی و دشمن‌شناسی آشنا خواهید شد. شما با خواندن این قسمت‌ها باید سعی کنید، تقوا و تهذیب نفس خود را رشد دهید. هر چه باشد خودسازی بر هر امری مقدم است.
  2. نگاه بهتر: در این گام، با منابع اصلی دین کمی آشناتر می‌شوید. بعد از مطالعه این بخش شما باید بتوانید تشخیص دهید رابطه شما با قرآن، اهل‌بیت علیهم‌السلام و احکام الهی چگونه است و چطور باید این رابطه را بهتر سازید.
  3. زندگی بهتر: شما در مسیر رشدتان از بسترها و محیط‌های پیرامونتان جدا نیستید. تعامل بهتر شما با خانواده، مسجد و مدرسه و... می‌تواند تأثیر به سزایی در تکامل و تعالی شما داشته باشد.
  4. رسانه بهتر: بخش بزرگی از زندگی‌های امروز را رسانه‌ها پر کرده‌اند. این‌که بدانیم چگونه باید از این رسانه‌ها استفاده بهینه کنیم و از خوبی‌هایش استفاده کنیم و بدی‌هایش را قلم بگیریم، لازمه زندگی ماست. اگر رسانه برایتان مهم است این گام را نباید از دست بدهید.
  5. جامعه بهتر: در نهایت هر رهبر کوچکی باید با مسائل کلان اجتماعی دست و پنجه نرم کند. در گام آخر شما با بعضی از مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آشنا خواهید شد.

البته با توجه به تفاوت‌های دختران و پسران در مسیر رشد، در هر گام مباحث جداگانه‌ای ویژه هر کدام آمده است. برای همین «رهبر کوچک» در دو نسخه «ویژه پسران» و «ویژه دختران» تنظیم و منتشر شده است.

در گذشته درسی با نام «رهبر کوچک» در کتاب‌های درسی وجود داشت. در این درس، از شهید محمدحسین فهمیده به عنوان رهبر کوچک یاد شده بود. امام خمینی (س) ویژگی‌هایی را در این نوجوان دیده بود و او را در مقام الگو و رهبری جامعه می‌ستایند. متأسفانه این درس حذف شد. از همین رو تصمیم گرفتیم در اقدامی ایجابی، با نامگذاری این کتاب به این موضوع واکنش نشان دهیم. فهمیده‌ها الگوی شایسته‌ای برای نوجوانان ما هستند.

مطالب این کتاب شامل ۳۹ موضوع است. اگر در هر هفته به یک موضوع بپردازید، در هر فصل می‌توانید ۱۳ موضوع را تمام کنید و در سه فصل (یک سال تحصیلی) کل کتاب تمام خواهد شد. ان‌شاءالله به تدریج، نشانه‌های تفاوت و رشد فردی و اجتماعی خود را شاهد باشید.

هر یک از این ۳۹ موضوع، شامل پنج بخش است با عنوان‌های: «دست‌گرمی ذهن»، «تمهید»، «اندیشه‌ورزی کنیم»، «این‌ها را داشته باش!» و «زنگ آخر» که در آن‌ها تلاش می‌شود محتوای خوب و مناسب به شیوه‌ای جذاب و تعاملی مطرح شود.

این کتاب را می‌توانید به دو شیوه‌ خودآموز یا همراه با معلم استفاده کنید. در شیوه خودآموز، بار اصلی مطالعه و درک متن بر عهده خودتان است. البته بهتر است کسی که چند سال از شما بزرگ‌تر است و مثلاً دانشجو یا طلبه است، به عنوان معلم در کنارتان (مثلاً در مسجد) باشد و هر هفته بحث را به او ارائه دهید و سؤالات احتمالی را از او بپرسید.

این کتاب را هم‌چنین می‌توانید به شیوه گروهی بخوانید. در شیوه گروهی، شما و دوستان هم‌سن‌و‌سال‌تان هر هفته، در یک جلسه مشترک به صورت گروهی بخش‌هایی از کتاب را می‌خوانید و درباره آن بحث می‌کنید و دانسته‌های یکدیگر را کامل می‌کنید.

خواندن این کتاب برای «رهبر کوچک» شدن لازم است ولی کافی نیست. بنابراین پس از خواندن این کتاب، باید هرچه زودتر به سوی کسب «دانش» و «تجربه» حرکت کنید. پس بجنبید و فرصت را از دست ندهید.

 


مبلغ واقعی 15,000 تومان    60% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

فرهنگ بهتر؛ تقاطع بزرگراه شهید باقری و رسالت- مجتمع شهید اسداللهی، طبقه پنجم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما