فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی تربیتی مجموعه فرهنگ بهتر؛ ذکری، رایت، ای‌هدی، مسجدنما، تدبر، کتاب بهتر و...

دانلود درس‌‌نامه سیره عملی حضرت ابراهیم علیه‌السلام؛ نسخه ویژه مربیان؛ فایل پی‌دی‌اف


دانلود درس‌‌نامه سیره عملی حضرت ابراهیم علیه‌السلام؛ نسخه ویژه مربیان؛ فایل پی‌دی‌اف

دانلود درس‌‌نامه سیره عملی حضرت ابراهیم علیه‌السلام؛ نسخه ویژه مربیان؛ فایل پی‌دی‌اف

این جزوه ویژه مربیان آماده شده و برای تدریس در مساجد و مدارس مناسب است.

سیره‌ عملی حضرت ابراهیم علیه‌السلام

درس‌‌نامۀ مربی

به سفارش: فرهنگ بهتر

تهیه و تنظیم: گروه مطالعاتی ذکری

تدوین: کارگروه ولی خدا؛ صالح عبدالهی‌نسب

ویراستار محتوایی و فنی مجموعه: حمید درویشی شاهکلائی

ناظر علمی: محمدحسین شاه‌آبادی


قالب فایل متنی با پسوند پی‌دی‌اف PDF
21 صفحه

 

سیره و عملکرد حضرت ابراهیم از دیدگاه قرآن ابعاد گوناگونی دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مبارزه پیگیر ایشان با شرک و بت‌پرستی است. از مجموع آیات قرآن استفاده می‌شود که حضرت، قیام در برابر طاغوت را با مناظره با آزر، ستاره‌پرستان، بت‌پرستان و حاکم مشرک زمان خود یعنی نمرود ظاهر کرد و البته این مبارزه هم از راه بیان استدلال و برهان منطقی بود و هم اقدام عملی و شکستن بت‌ها.

ایشان دعوت خود را از اطرافیان آغاز نمود و سپس به سراغ قومش رفت و برای نجات آن‌ها از جهل و نادانی و رها ساختنشان از بت‌های زمینی و سماوی از روش‌های مختلف تبلیغی بهره برد. نخست با انواع برهان‌ها و تلاش‌های مختلف راهنمایی و روشنگری کرد، ولی پس از آنکه راهنمایی‌های دلسوزانه‌ اثری نگذاشت، وارد مبارزۀ عملی شد و با استفاده از تدبیری روشنگرانه، همۀ بت‌ها را در هم شکست.

بدین سان بت‌پرستان برای انتقام، تصمیم به سوزاندن حضرت گرفتند؛ ولی او با اطمینان به پروردگار، این آتش را پذیرا شد. پس از سرد شدن آتش به فرمان خداوند، حقانیت حضرت بیش از پیش در جامعه ثابت شد.

اطمینان به خدا و تسلیم محض بودن در برابر او، در بخش‌های دیگر زندگی ایشان مانند هجرت، رها کردن همسر و فرزند در بیابان خشک و بی‌آب و علف و به‌ویژه قربانی کردن فرزند نیز، ظهور و بروز دارد.

در مجموع می‌توان گفت که شخصیت حضرت ابراهیم(ع) در قرآن، نماد توکل، توحید، تسلیم محض در برابر اوامر الهی، حلم و صبر و... است. دوران رسالت حضرت ابراهیم(ع) از دوران انبیای پیش تمایز دارد. مبارزات عملی و مقتدرانه در برابر طاغوتیان، همچنین مناظره و مبارزه با حاکم مشرک، گام‌های ویژۀ حضرت برای پیشبرد جریان تکاملی تمدن توحیدی به شمار می‌آید. سربلند شدن حضرت در سپری کردن انواع آزمایش‌های دشوار، باعث شد لطف ویژۀ الهی نصیب ایشان شود و به مقام والای امامت دست یابد.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

فرهنگ بهتر؛ تقاطع بزرگراه شهید باقری و رسالت- مجتمع شهید اسداللهی، طبقه پنجم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما